Model działania

Jesteśmy reprezentantem Klienta w stosunku do Towarzystw Ubezpieczeniowych. Zawsze działamy w imieniu i na rzecz naszych Klientów, za co ponosimy odpowiedzialność zawodową. Umowy ubezpieczeniowe zawierane za naszym pośrednictwem są dostosowane w maksymalnym stopniu do indywidualnych wymagań Klientów zarówno pod kątem zawartości merytorycznej jak i ceny.

Katalog naszych usług obejmuje również zarządzanie ryzykiem oraz kształtowanie szeroko rozumianej polityki ubezpieczeniowej w przedsiębiorstwach.

Modelowo proces naszego działania możemy podzielić na następujące etapy:

Analiza ryzyka oraz wprowadzenie programu ubezpieczeniowego:

  • identyfikacja potencjalnych zagrożeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą
  • interpretacja danych szkodowych oraz aktualnej dokumentacji ubezpieczeniowej
  • opracowanie założeń programu ubezpieczeniowego
  • przeprowadzenie procedury zebrania ofert w tym negocjacja warunków szczególnych
  • rekomendacja ze wskazaniem najlepszej oferty zarówno pod względem zakresu jak i kosztu
  • wystawienie dokumentów ubezpieczenia

Zarządzanie zawartymi umowami ubezpieczeń:

  • kontrola poprawności wystawianych dokumentów
  • kontrola terminów płatności oraz rozliczeń należnych zwrotów
  • rozliczanie zmian wynikających z zakupu lub sprzedaży mienia czy aktualizacji grup ubezpieczonych osób
  • inne czynności administracyjne (aranżacja aneksów, nanoszenie cesji itp.)

Zarządzanie likwidacją szkód:

  • kontrola ustawowych terminów likwidacji
  • kompletowanie i weryfikacja dokumentacji szkodowej
  • sprawdzanie poprawności merytorycznej wydanych decyzji
  • negocjacja szkód spornych w tym wypłaty w drodze wyjątku
  • dodatkowe usługi w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych

Cykliczna analiza danych szkodowych z uwzględnieniem:

  • statusu szkód oraz stanu wypłat, rezerw i regresów
  • przyczyny i okoliczności powstania zdarzeń
  • wskaźników szkodowości oraz częstości szkód
  • analizy szkodowości umożliwiającej podjęcie działań prewencyjnych skierowanych do konkretnej grupy Użytkowników

Działania prewencyjne:

  • zmiany wysokości franszyz i udziałów własnych
  • tematyczne szkolenia dla kadry oraz kierowców (w tym szkoły bezpiecznej jazdy)
  • audyty ubezpieczeniowe, zarówno niezależne, jak i przeprowadzane przez towarzystwa ubezpieczeniowe
  • fundusze prewencyjne
  • analiza przebiegu umowy i wprowadzenie zmian w nowym programie